Titlul poate fi considerat retoric dacă ținem cont de faptul că acest model va fi în curând scos din oferta curentă de la Garmin; de asemenea faptul că a fost pe prima pagină timp de 5 ani indică totuși un nivel redus de nemulțumire din partea clienților – deși nimic nu este în fond perfect.
Ce nemulțumiri am adunat eu? Pe rând…
- Precizia redusă în zone împădurite: aparatul pierde semnalul însă singurul mod în care acest lucru poate fi constatat oarecum în timp real este dacă se înregistrează traseul în mod „timp” cu acuratețe maximă (1 secundă) prin faptul că „sare” cel puțin o marcare de poziție. Ideea majoră e că algoritmul „te pune pe hartă” folosind tehnici de aproximare-interpolare care devin evidente doar după descărcarea pe computer și compararea cu o hartă existentă iar erorile sunt mari, mergând până la zeci de metri, datele culese fiind aproape inutilizabile pentru o hartă precum România Digitală.
- Garnitura laterală de cauciuc: fie că vorbim de o problemă de design sau de una de adeziv, după 1-2 ani de utilizare frecventă această garnitură se desprinde de pe aparatul propriu-zis. Procesul e departe de a fi „curat”, adezivul ajungând între timp pe mâinile utilizatorului… Există însă câteva soluții vehiculate pe net:
- înlocuirea completă a aparatului în perioada de garanție (deși puțini ghinioniști au avut parte de această problemă în perioada de garanție);
- cumpărarea din rețeaua de dealeri Garmin a unui kit de reparație (o garnitură nouă, cu adeziv proaspăt); nu cred totuși că această soluție mai e aplicabilă în 2012;
- curățarea manuală a adezivului existent și înlocuirea lui cu un adeziv de contact din comerț sau cu o bandă de hârtie dublu adezivă de uz general.
Niciuna dintre aceste soluții nu oferă o rezolvare definitivă a problemei însă poate prelungi destul de mult durata de viață a aparatului.
- Durata redusă de viață a bateriilor: un set de baterii alkaline noi devine bun de dus de reciclat la Ikea (*) în maxim 8-10 ore de utilizare continuă înregistrând traseul de pe bordul mașinii sau fixat de bicicletă (poate chiar mai puțin în funcție de temperatura exterioară, de relief sau de vizibilitatea sateliților). Rezultate mai bune se pot obține cu acumulatori de calitate de capacitate mare sau cu baterii de tip „lithium”; din păcate nu discutăm de achiziții ieftine.
(*) am menționat Ikea din cauza campaniei de reciclare „duci 20 de baterii uzate și primești 10 noi la schimb”
- Poziționarea antenei: aparatul nu are antenă externă și nu apare scris în documentație faptul că în funcție de poziționare se pot obține variații (în bine și în rău) ale calității semnalului. Experiența de zi cu zi indică faptul că poziția „culcat” (orizontală) este cea ideală însă o astfel de poziție pe bordul mașinii face imposibilă utilizarea ca navigator auto – dar bine, de ce ai face asta în locul utilizării unui aparat specializat?
Însă, trăgând linie, aparatele din seria eTrex au ajutat practic o întreagă generație (de la entuziaști la specialiști) să își „facă treaba”. Asta e de fapt tot ceea ce contează.